Google review

Waarom je Google reviews zou verzamelen 

Tegenwoordig is online aanwezig zijn niet meer weg te denken. Alleen een website is niet meer voldoende om jouw potentiële klanten te bereiken. Via Social Media deel je relevante berichten en op LinkedIn houd je jouw connecties op de hoogte van de laatste zakelijke ontwikkeling. Online een goede reputatie opbouwen is belangrijker dan ooit tevoren. Om dit te bereiken zouden we haast zeggen, je moet reviews op Google verzamelen. Je moet natuurlijk niks, dat bepaal je natuurlijk helemaal zelf. Voor als je twijfelt, lees dan vooral verder!  

Geloofwaardigheid 

Het verzamelen van reviews op Google draagt bij aan de geloofwaardigheid van je bedrijf. Waarom? Reviews op google zijn echt. Je kunt ze niet kopen, niet verwijderen, niet aanpassen etc. Dat kan alleen de schrijver zelf en deze moet dan ook nog eens ingelogd en geverifieerd zijn door Google. Hierdoor zijn positieve reviews het bewijs van jouw kwaliteiten. Het helpt potentiële klanten vertrouwen te krijgen in de kwaliteit van jouw producten of diensten. Een bedrijf met meerdere positieve reviews zal eerder worden gekozen, dan een bedrijf zonder reviews. 

Verbeterde zichtbaarheid in zoekresultaten 

Google hecht veel waarde aan de bij jouw bedrijf geplaatste reviews. Hoe meer positieve beoordelingen je verzamelt, hoe groter de kans dat jouw bedrijf bovenaan in de zoekresultaten verschijnt. Dit vergroot de zichtbaarheid van jouw bedrijf en daarmee het organisch verkeer naar jouw website. 

Klant inzichten en feedback 

Reviews op Google bieden waardevolle inzichten in de behoeften, wensen en ervaringen van jouw klanten. Je ontvangt waardevolle feedback over wat goed werkt in jouw bedrijf en wat verbeterd kan worden. Door aandacht te besteden aan deze feedback, heb je de kans om jouw producten, diensten en klantervaring voortdurend te verbeteren. Door een reactie te plaatsen bij een review en de feedback ter harte te nemen zal je bestaande klanten tevredenstellen. Maar ook zeker potentiële klanten aantrekken.

Concurrentievoordeel 

In een markt met veel concurrentie is het hebben van veel positieve Google reviews een behoorlijk voordeel ten opzichte van jouw conculega’s. Potentiële klanten vergelijken verschillende bedrijven voordat ze een aankoopbeslissing nemen. Een bedrijf met een groot aantal positieve reviews wordt als betrouwbaarder en beter gewaardeerd beschouwd, dan een bedrijf met weinig of geen reviews. 

Ga reviews opvragen bij je klanten 

We gaan er een beetje vanuit dat je als je zover hebt gelezen je nu toch wel echt aan de slag gaat met het opvragen van reviews via Google. Eigenlijk is het beginnen heel eenvoudig. Benader je klanten en vraag of ze een review willen schrijven over jouw product of dienst. Maak het je klanten daarbij zo eenvoudig mogelijk. Plaats direct de link (zoals in deze blog, zodat je bij ons ook een review kunt achterlaten) waar de review op geplaatst kan worden en vermeld over welke onderwerpen je graag een beoordeling wilt ontvangen. Denk bijvoorbeeld aan de communicatie, klantenservice, de ervaring, het eindresultaat etc. 

Kom je er niet uit? Stel je vragen gerust aan ons of neem contact op, succes! 
 

Liefs Myrna en Yvonne