Blog over het schrijven van blogs
Iedere maand schrijven wij een blog op onze website. Laatst kregen wij de vraag waarom we dit iedere maand doen. Het antwoord lees je hier.
Waarom schrijven wij een blog?
Heb je een webshop, verleen je een dienst of heb je een website voor je fysieke winkel? Dan mag een blog -pagina niet ontbreken. Op deze pagina kan je van alles delen bijvoorbeeld kennis, of je geeft klanten informatie over producten of jouw onderneming. Het is de plek waar je je expertise kunt delen. Zie het als een branding tool, een SEO-tool en een podium om jezelf te laten zien. Op de lange termijn kan een blog ook meer klanten opleveren. We delen hier 4 redenen waarom een blog eigenlijk echt niet mag ontbreken op jouw website.
1. Je expert status
Via een blog kun je heel eenvoudig kennis delen met jouw doelgroep en laten zien wat er in jouw branche speelt. Zo laat je jouw expert -status zien in jouw vakgebied. Door consequent te blijven bloggen en tips te delen uit jouw vakgebied bouw je vertrouwen op bij je website bezoekers en potentiële klanten. Hierdoor zullen ze sneller overgaan tot een aankoop of een dienst afnemen.
2. Persoonlijkheid en interactie
Een blog is toegankelijk voor iedereen. Doordat je informeel en persoonlijk schrijft kun je sneller een relatie opbouwen met (potentiële) klanten. Zorg er wel voor dat het professioneel blijft en waarde biedt. Deel je blog op je social mediakanalen en LinkedIn, start een gesprek met je volgers door er een vraag bij te stellen. Op die manier vergroot je de betrokkenheid van jouw volgers. Je komt erachter wat er bij je klanten speelt. Vergeet niet te reageren op vragen en opmerkingen van je klanten, want de betrokkenheid moet van twee kanten komen.
3. Afwisselende info maakt levendig
Je website bestaat uit informatie die meestal niet vaak verandert. Door een blog toe te voegen aan je website wordt deze levendiger. Hier kun je de laatste nieuwtjes of informatie delen die je niet kwijt kunt op andere pagina’s, maar die wel relevant zijn. Elke blog wordt door Google als een pagina gezien en gerankt, daarmee vergroot je de kans om via de zoekmachine gevonden te worden.
4. Meer bezoekers voor jouw website
Elke blog is een kans om gevonden te worden via Google. Wie wil dat nou niet? Zonde dus om die kans niet te grijpen. Google waardeert unieke content. Hoe meer mensen op jouw blog -onderwerp zoeken, op jouw link klikken en lang op je website blijven. Hoe hoger je ranking in de zoekmachine en hoe beter je dus gevonden wordt.
Extra tip, deel je blog op social media
Nogmaals, deel je blogs op je social mediakanalen om meer bezoekers naar je website te trekken.
Wil je hulp of eens sparren over interessante onderwerpen voor op je website? Neem contact met ons op en we helpen je graag.
Liefs Myrna en Yvonne